تزریق ژل به گونه برای چه کسانی مناسب است؟

  1. تزریق ژل
  2. /
  3. تزریق ژل به گونه برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر پوستی، ماده ی تزریقی مورد تأیید FDA است که به صاف کردن خطوط ریز و چروک های سطحی کمک می کند و تناسب و تقارن، حجم و بعد ایجاد می کند. ناحیه ی گونه شامل لبه ی پایینی حدقه ی چشم، چین نازولبیال و خطی است که از کناره های دهان تا کانال گوش کشیده شده. ژلی که در هر یک از این نواحی تزریق شود، فیلر گونه نامیده می شود. همانند سایر روشهای زیبایی، تزریق فیلر گونه نیز نیازمند مهارت و تجربه ی پزشکی معتبر است.

اشخاصی که قصد تزریق فیلر در منطقه گونه را دارند باید در وضعیت سلامتی عالی قرار داشته باشند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند. برخی بیماران ممکن است بخواهند گونه‌هایشان برجسته‌تر شوند و یا تقارن‌های ناحیه گونه و استخوان گونه را بهبود بخشند. پزشک مورد نظر بیمار را معاینه کرده و با مشاوره جامع و بررسی دقیق صورت، ارزیابی می‌کند که آیا شرایط بیمار برای تزریق فیلر در منطقه گونه مناسب است یا خیر. بیمار همچنین با پزشک درباره روش بی‌حسی مطلوب خود بحث می‌کند. پس از آن، پزشک برنامه درمانی منحصربه‌فردی را با توجه به نگرانی‌ها و نیازهای بیمار تدوین می‌کند و تمام مراحل و جزئیات بازیابی و بهبود را به بیمار توضیح می‌دهد تا او را برای تزریق فیلر در منطقه گونه آماده کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره ی 02145379 تماس حاصل فرمایید.

 

 

فیلر چگونه عمل می کند؟


فیلر، درمانی تزریقی است که در زیر پوست و در جاهایی که حجم خود را از دست داده اند، مانند چروک ها، چین ها و فرورفتگی ها تزریق می شود. بسیاری از آن ها شامل هیالورونیک اسید (HA) هستند که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض خورشید میزان آن کاهش می یابد.

برخی دیگر از انواع فیلر، موادی دارند که باعث تحریک ساخت کلاژن می شوند.

تفاوت بوتاکس (BOTOX®) و فیلر چیست؟


بوتاکس به عنوان یک روش درمانی، چروک‌های پویا مانند خطوط پاکلاغی دور چشم که ناشی از انقباض عضلات صورت هستند را درمان می‌کند. اگرچه با گذر زمان، انقباضات مکرر عضلات و چروک‌های پویا ممکن است به چروک‌های استاتیک تبدیل شوند. چروک‌های استاتیک همواره وجود دارند، بدون توجه به اینکه عضلات صورت در حال استفاده باشند یا در حال استراحت. با استفاده از بوتاکس در سنین جوانی، می‌توان ایجاد چروک‌های استاتیک را به تأخیر انداخت یا از ظهور آن‌ها پیشگیری کرد. این روش به عنوان “بوتاکس پیشگیرانه” توسط پزشکان نامگذاری می‌شود. در مورد فیلرها، از آن‌ها برای افزودن حجم یا حفظ حجم در مناطق مختلفی از جمله چروک‌ها، گونه‌های فروپاشیده و لب‌های باریک استفاده می‌شود. پزشکان معمولاً از بوتاکس و فیلرها به‌طور همزمان استفاده می‌کنند؛ زیرا این دو روش به درمان مشکلات مختلفی کمک می‌کنند و باعث ایجاد جوانسازی کامل‌تری در صورت می‌شوند.

کاندیداهای مناسب برای فیلر گونه


بیمارانی که درخواست تزریق فیلر گونه دارند، معمولاً مشکلات زیر را دارند:

 

کاندیداهای تزریق ژل

 

  • کم حجم شدن گونه ها: با افزایش سن، گونه ها کم حجم شده و ناحیه ی میانی صورت برجستگی هایی که نشانه ی سلامت و جوانی است را از دست می دهد. با افزایش حجم گونه ها با استفاده از فیلر، می توان شکل صورت را بازسازی کرد.
  • چین نازولبیال واضح: چین نازولبیال که خط خنده نیز نامیده می شود، خطوط پرانتزی شکلی هستند که از کناره های بینی تا کناره های دهان کشیده شده اند. با افزایش سن، به دلیل از دست رفتن حجم، سفتی و حالت ارتجاعی پوست، چین های نازولبیال واضح تر دیده می شوند. این چین، بزرگترین علامت افزایش سن است.
  • افزایش زیبایی: بسیاری از افراد در دهه‌ی 20 یا 30 سالگی، برای تاکید بر برجستگی‌های صورت خود، از فیلر گونه استفاده می‌کنند. استخوان گونه، نقطه‌ی کانونی ساختار استخوانی صورت است. زمانی که پزشک فیلر را برای پر کردن و برجسته کردن گونه‌ها تزریق می‌کند، نه تنها باعث لیفت قسمت میانی صورت می‌شود، بلکه به قسمت بالایی صورت نیز جوانی خاصی می‌بخشد. فیلرهای گونه قابل تنظیم بسیاری هستند. اگر صورتی لاغر دارید، ممکن است بخواهید گونه‌های برجسته‌تری داشته باشید. و اگر صورت گردی دارید، ممکن است بخواهید زوایایی در صورت خود ایجاد کنید.
  خشکی پوست دست نشانه چیست؟ راه های درمان خشکی پوست دست

 

 

انواع فیلر گونه


هیچ نوع فیلری نیست که برای فردی بهترین باشد. دکتر به شما انتخاب های متناسب با ناحیه ی مربوطه، بهبود مد نظر و آناتومی صورت را پیشنهاد می دهد.

انواع فیلر گونه

فیلرهای گروه RHA

فیلرهای RHA (هیالورونیک اسید رزیلینت) که توسط لابراتوار تئوکسان (TEOXANE) تولید می‌شوند، با ویژگی‌های صورت هماهنگ شده و باعث ایجاد حالت طبیعی‌تری در زمان استفاده و استراحت از صورت می‌شوند. این پرکننده‌ها حاوی هیالورونیک اسید (HA) هستند که در مقایسه با هیالورونیک اسید موجود در فیلرهای دیگر، بیشتر به هیالورونیک اسید طبیعی پوست شباهت دارند. هر یک از محصولات این دسته از فیلرها، غلظت و ویژگی‌های خاصی برای استفاده در نواحی خاصی از صورت دارند.

  • RHA®2 اولین فیلر HA مورد تأیید FDA برای درمان چروک های پویا است. جاگزین هایی که برای نوروتوکسین در آن وجود دارد، مانند بوتاکس عمل کرده و خطوط و چین های متوسط در قسمت بالایی صورت مانند خط اخم بین دو ابرو، چین های افقی پیشانی و خطوط پا کلاغی گوشه ی بیرونی چشم ها را از بین می برد. برخلاف نوروتوکسین ها، نتایج همان لحظه مشخص می شود.
  • RHA®3 خطوط و چین های عمیق تر، خطوط خنده (چین نازولبیال) و خطوط عمودی اطراف لب را اصلاح می کند.
  • RHA®4 سفت ترین گزینه است؛ که این مورد آن را به مناسب ترین گزینه برای بازگردانی حجم گونه ها و زاویه سازی خط فک است.

نتایج فیلرهای RHA بسته به نوع فیلری که استفاده شده و ناحیه ی تزریق تا 15 ماه ماندگاری دارند.

 

 

فیلرهای خانواده ی ژوویدرم 

این فیلرها حاوی اسید هیالورونیک هستند و برای نواحی خاصی در صورت طراحی شده‌اند.

فیلرهای ژوویدرم توسط کارخانه آلرگان (Allergan) تولید می‌شوند؛ همان کارخانه‌ای که محصولات زیبایی بوتاکس را تولید می‌کند. این فیلرهای تزریقی حاوی لیدوکائین برای کاهش درد در زمان تزریق هستند. نمونه‌هایی از این فیلرها عبارتند از:

  1. ژوویدرم اولترا: این فیلر حجم لب را حفظ می‌کند یا آن را افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند خطوط خنده (چین نازولابیال) و خطوط ماریونت (خط بغض) در اطراف دهان و چانه را تصحیح کند.
  2. ژوویدرم اولترا پلاس: این فیلر برای خطوط خنده و ماریونت عمیق‌تر و سفت‌تر استفاده می‌شود. در برخی موارد ممکن است به عنوان فیلر لب نیز استفاده شود.
  3. ژوویدرم ولبلا ایکس سی: این فیلر حجم و تناسب ظریفی به لب‌ها می‌بخشد و همچنین خطوط عمودی لب را برطرف می‌کند.
  4. ژوویدرم ولور ایکس سی: این فیلر چروک‌های صورت، خطوط خنده و خطوط ماریونت را تصحیح می‌کند و در عین حال حالت طبیعی چهره را حفظ می‌کند. نتایج آن تا 18 ماه ماندگار هستند.
  مراقبت بعد از تزریق فیلر برای رفع کبودی و ورم و ماندگاری بیشتر ژل

5. ژوویدرم ولوما ایکس سی: این فیلر حجم ناحیه میانی صورت و گونه‌ها را بازمی‌گرداند و ممکن است مزایای بیشتری مانند لیفت خطوط خنده و غبغب را نیز داشته باشد. همچنین می‌توان از فیلر ولوما برای بزرگ کردن چانه و زاویه فک پایین و در نتیجه برجسته کردن خط فک استفاده کرد. نتایج آن تا 2 سال ماندگار خواهند بود.

فیلرهای خانواده ی رستیلن 

این خانواده از فیلرهای HA توسط شرکت گالدرما (Galderma)، شرکتی که دیسپورت را تولید می کند، تولید می شود. هر کدام از محصولات رستیلن برای مصرف خاصی فرموله شده و همه ی آن ها همراه هم نتایج کاملی را به وجود می آورند. محصولات رستیلن حاوی لیدوکائین برای کاهش درد هنگام تزریق می باشند.

  • رستیلن-ال خطوط نازولبیال و ماریونت را اصلاح می کنند. این فیلر انتخاب مناسبی برای خط اشک است و همچنین برای حجم دهی به لب ها نیز استفاده می شود. نتایج تا یک سال ماندگار خواهد بود.
  • رستیلن سیلک (Silk) برای فرم دهی به لب ها و رفع خطوط لب ها فرموله شده است. نتایج تا 9 ماه ماندگار خواهد بود.
  • رستیلن لیفت (Lyft) با نام سابق پرلان به گونه ها حجم داده و چین های نازولبیالی عمیق تر را برطرف می کند. همچنین برای برجسته سازی چانه و زاویه ی فک پایین استفاده می شود. رستیلن لیفت به عنوان عمل زیبایی بینی بدون نیاز به جراحی نیز استفاده می شود. نتایج تا 18 ماه ماندگار خواهد بود.
  • رستیلن ریفاین (Refyne) در هنگام تغییر حالت چهره خیلی طبیعی حرکت می کند و این ویژگی آن را برای اصلاح خطوط و فرورفتگی های سطحی در صورت، مناسب کرده. همچنین برای خطوط سطحی تا متوسط اطراف دهان مانند خطوط خنده و خطوط بغض نیز مناسب است. نتایج تا یک سال ماندگار خواهد بود.
  • رستیلن دیفاین (Defyne) نمونه ی سفت تر ریفاین است که چین و چروک های عمیق تر را برطرف می کند. همچنین برای برجسته کردن لب بالا و پایین نیز استفاده می شود. نتایج تا یک سال ماندگار خواهد بود.

فیلر زیبایی اسکالپترا

اسکالپترا فیلر خاصی است (از پلی ال لاکتیک اسید تشکیل شده) که تولید کلاژن در بخش عمقی درم را تحریک می کند. نتایج با همراهی درمان های دیگر، با گذر زمان بهتر می شود اما 2 سال یا بیشتر ماندگار خواهد بود. از اسکالپترا برای افزودن یا حفظ حجم در نواحی زیر استفاده می شود:

  • گونه ها
  • شقیقه ها
  • خطوط خنده
  • خطوط ماریونت

همچنین پزشکان از اسکالپترا برای کاهش سلولیت در ناحیه ی باسن استفاده می کنند و این کار را با تزریق های ظریف سطحی انجام می دهند. همچنین پزشکان می توانند از اسکالپترا برای برجسته کردن باسن بدون نیاز به جراحی که برجسته کردن غیر جراحی باسن نیز نامیده می شود، استفاده کنند و این کار را با تزریق حجم بیشتر در لایه های عمیق تر بافت های زیرپوستی باسن انجام می دهند.

  مراقبت از پوست خشک: 8 نکته‌ی طلایی برای مرطوب نگه‌داشتن پوست خشک

فیلر رادیس (RADIESSE)

رادیس نیز تولید کلاژن را تحریک می کند و حاوی میکروسفرهای کلسیمی است که در پوست بستری برای لیفت و زاویه سازی بافت ها و حفظ کلاژن جدید فراهم می کند. پزشکان از این فیلر برای باز گردانی حجم در گونه ها، شقیقه ها و اطراف چشم، زاویه سازی فک و جوانسازی پشت دست، استفاده می کنند. نتایج بلافاصله مشخص می شود و 18 تا 24 ماه ماندگار خواهد بود.

درمان های پوستی با فیلر چگونه است؟


روش‌های درمانی با استفاده از فیلرهای تزریقی به طور کلی سریع و آسان هستند و تمام فیلرها حاوی لیدوکائین برای کاهش درد می‌باشند. در موارد نادری که بیماران حساسیتی نسبت به لیدوکائین دارند، می‌توان از فیلرهای بدون لیدوکائین استفاده کرد. پزشکان برای تزریق فیلرهای پوستی از دو روش زیر استفاده می‌کنند:

  • کانولا: این روش از سوزن‌هایی با سرهای کند و صاف استفاده می‌کند که از طریق یک سوراخ هادی مواد را به پوست تزریق می‌کند.
  • سوزن نوک تیز: این روش از سوزن‌هایی با نوک تیز استفاده می‌کند و با هر بار تزریق مواد را به پوست وارد می‌کند.

هر یک از این روش‌ها، مزایا و معایب خاص خود را بر اساس منطقه درمانی و نیاز بیمار دارند. پزشکان اغلب از این دو روش به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند تا بهترین و نتایج طبیعی‌تری را بدست آورند. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق به زندگی روزمره خود بازگردند.

بهبودی بعد از تزریق فیلر گونه


بیمار ممکن است بعد از تزریق فیلر گونه اندکی قرمزی، حساسیت و درد در ناحیه ی تزریق داشته باشد. می توان از کمپرس سرد برای کم کردن علائم استفاده کرد. تمامی علائم به مرور زمان بهبود می یابد. بعد از تزریق فیلر گونه می توان به فعالیت های روزمره ادامه داد. فعالیت های شدید مانند ورزش کردن تا 24 ساعت بعد از درمان به تعویق انداخته شود تا مشکلی پیش نیاید. پزشک جلسه ی ویزیت بعدی را مشخص می کند تا بهبود بیمار را بسنجد و نتایج را ببیند. بیماران می توانند هرگونه سؤالی در زمینه ی فرایند ریکاوری و نتایج دارند، بپرسند.

بهبودی بعد از تزریق ژل

نتایج بسته به نوع فیلر


فیلرها زاویه سازی سریعی در صورت ایجاد می کنند. رایج ترین پرکننده ها برای گونه ها، فیلرهای هیالورونیک اسیدی هستند؛ این فیلرها حاوی پروتئینی هستند که به طور طبیعی در بدن تولید می شود. این ماده باعث حجم دهی و برجسته کردن گونه ها و زاویه دادن به صورت می شود.

نتایج تزریق ژل

 

  • رستیلن لیفت و ژوویدرم ولوما: این ها فیلرهای هیالورونیک اسیدی هستند که شکل دهی بهتر و نتایج ماندگارتری دارند. فیلرهای هیالورونیک اسیدی به مرور زمان به طور کامل جذب بدن می شوند. اگر از تغییر حاصله راضی نیستید می توان این فیلر را بازگرداند و تجزیه کرد.
  • اسکالپترا: از پلی ال لاکتیک اسید تشکیل شده و گزینه ی مناسب دیگری برای برجسته کردن گونه می باشد. اسکالپترا نتایج آنی به وجود نمی آورد اما به مرور زمان در 6 ماه، کلاژن بیشتری ساخته و باعث حجم دهی می شود.

هزینه ی فیلر گونه چقدر است؟


هزینه ی آن بستگی به نوع ماده ی استفاده شده، نتایج مدنظر، میزان مورد نیاز و مهم تر از همه، تجربه ی پزشک شما دارد. برای مشخص کردن هزینه ی دقیق باید از پزشک خود سؤال کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
مشاوره رایگان مشاوره رایگان