تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ پوست صورت چیست؟

  1. جوانسازی پوست
  2. /
  3. تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ پوست صورت چیست؟

احتمالاً تا به حال نام درمان جدید و شگفت‌انگیز مزونیدلینگ را شنیده‌اید و ممکن است از خود بپرسید که تفاوت بین مزو نیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

بسیاری از دوستداران مشتاق مراقبت از پوست، با میکرونیدلینگ آشنایی دارند و این روش را دوست دارند و مشتاق انجام آن هستند، این یک درمان شگفت انگیز است که پوست را سفت، تقویت و صاف می‌کند. خب مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ هر دو یک مزایای مشابه و شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند، در حالی که هر دو روش درمانی از یک دستگاه سوزن‌زنی استفاده می‌کنند، اما در روش استفاده شده و محصول اعمال شده متفاوت هستند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد تفاوت‌ها و مزایای این دو روش بیشتر بدانید!

در صورتی که مطمئن نیستید که کدام روش درمانی برای شما مناسب‌تر است، متخصصان پوست ما می‌توانند به شما در انتخاب روش مناسب براساس نوع پوست، اهداف و نگرانی‌های‌تان کمک کنند. پزشکان مشاوره‌هایی را در کلینیک ارائه می‌دهند، از جمله تجزیه و تحلیل عمیق پوست که به ما کمک می‌کند مناسب‌ترین درمان را برای شما تعیین کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره 02145379 تماس حاصل فرمایید.

میکرونیدلینگ چیست؟


میکرونیدلینگ چیست؟ درمان میکرونیدلینگ به عنوان یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست، همچنین به عنوان درمان القای کلاژن شناخته می‌شود. این روش از یک دستگاه استفاده می‌کند که با حداقل تهاجم و کنترل شده، آسیبی را به پوست وارد می‌کند. با استفاده از سوزن‌های کوچک و نازک، پوست سوراخ می‌شود و یک زخم بسیار کوچک ایجاد می‌شود که بدن را تحریک می‌کند تا این زخم‌ها را با تولید کلاژن و الاستین جدید ترمیم کند. علاوه بر این، مویرگ‌های جدید شکل می‌گیرند که باعث افزایش جریان خون غنی از مواد مغذی به ناحیه تحت درمان می‌شود. به این ترتیب، درمان میکرونیدلینگ بهبودی در استحکام و جوانی پوست ایجاد می‌کند.

میکرونیدلینگ برای چه مواردی استفاده می‌شود؟ 

میکرونیدلینگ یک درمان موثر برای موارد زیر است:

  • اصلاح آسیب کلی پوست و جوانسازی پوست
  • کاهش ظاهر اسکارهای ناشی از آکنه یا جراحی
  • کاهش خطوط ریز، چین و چروک‌های عمیق‌تر یا منافذ بزرگ
  • اختلالات رنگدانه لکه‌های پیری، ملاسما و رنگدانه پس از التهاب (آکنه و سایر اختلالات التهابی)
  مراقبت از پوست خشک: 8 نکته‌ی طلایی برای مرطوب نگه‌داشتن پوست خشک

این روش چه تفاوتی با جوانسازی صورت با لیزر یا درمان‌های ابلتیو دارد؟ 

در این روش، برخلاف درمان‌های لیزری ابلتیو، اپیدرم (لایه بالایی پوست) دست نخورده باقی می‌ماند و آسیب نمی‌بیند. این منجر به از کار افتادگی کمتر و خطرات و عوارض کمتری می‌شود. میکرونیدلینگ مرزی بین پوست درمان شده و درمان نشده باقی نمی‌گذارد، در صورتی که ممکن است با انجام سایر روش‌های لایه‌برداری این اتفاق رخ دهد.

در طول درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟ 

در طول درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟ این روش قابل تحمل است و معمولاً تقریباً یک ساعت طول می‌کشد.

  • هنگام انجام روش باید لوسیون‌ها، آرایش یا سایر محصولات موضعی پاک شوند.
  • 30 دقیقه قبل از انجام عمل از کرم بی‌حسی استفاده می‌شود.
  • پس از انجام عمل پوست قرمز و ملتهب به نظر می‌رسد، درست مانند زمانی که پوست آفتاب سوخته می‌شود. این حالت ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد و در این مدت نمی‌توانید از لوازم آرایش، کرم ضد آفتاب یا هر محصول موضعی دیگری استفاده کنید.
  • به منظور دستیابی به حداکثر نتایج، درمان‌ها ممکن است هر 6 هفته یکبار تکرار شوند تا کلاژن جدید تشکیل شود.

مراقبت پس از عمل و عوارض احتمالی 

  • به طور کلی میکرونیدلینگ قابل تحمل است و نیازی به زمان استراحت برای بهبودی ندارد. ارائه دهنده در طول ملاقات تمام دستورالعمل‌های پس از عمل را به شما ارائه خواهد داد.
  • بیماران ممکن است پس از درمان دچار خشکی، پوسته پوسته شدن، قرمزی و تورم (شبیه آفتاب سوختگی) شوند. این عوارض ممکن است به مدت چند روز یا بیشتر طول بکشد، که بسته به تهاجمی بودن درمان شما دارد.
  • عفونت باکتریایی بسیار نادر است زیرا سوراخ‌های بسیار کوچک به سرعت بهبود می‌یابند.
  • محافظت از پوست در برابر آفتاب تا چند هفته پس از درمان ضروری است.
  • استفاده از نرم کننده‌ها یا کرم‌های آنتی بیوتیکی ممکن است توصیه شود.
  • جوانسازی پوست ممکن است در عرض 2 هفته قابل مشاهده باشند، اما نتایج بین 6 تا 8 ماه دوام دارند.

چند جلسه درمان میکرونیدلینگ مورد نیاز است؟ 

تعداد جلسات درمانی بستگی به شرایط پوستی فردی دارد که تحت درمان قرار می‌گیرد. ممکن است سه تا چهار درمان برای اسکار، چین و چروک و آکنه متوسط ​​مورد نیاز باشد. جای سوختگی و ترک‌های پوستی ممکن است به 5 جلسه درمان نیاز داشته باشد. برای حفظ طولانی مدت نتایج و مراقبت کلی از پوست، هر سال یک یا دو مرتبه باید درمان را تمدید کرد.

  انواع پروتز لب: روش های بزرگ کردن و حجم دهی به لب ها

میکرونیدلینگ با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) چیست؟ 

پلاسمای غنی از پلاکت، که حاوی قوی‌ترین خواص درمانی و فاکتورهای رشد بدن ما است، می‌تواند در درمان میکرونیدلینگ به عنوان یک روش مؤثر استفاده شود. با استفاده از میکرونیدلینگ، کانال‌های باز در پوست ایجاد می‌شوند و فاکتورهای رشد به طور متراکم در این کانال‌ها تجمع می‌یابند و به بافت آسیب‌دیده وارد می‌شوند. اما با اضافه کردن پلاسمای غنی از پلاکت به درمان میکرونیدلینگ، پزشک می‌تواند با برداشت حجم کمی از خون شما اقدام کند. سپس خون در یک سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا گلبول‌های قرمز از پلاسما جدا شوند. سپس این پلاسمای غنی از پلاکت با رنگ طلایی تیره، در طول جلسات میکرونیدلینگ روی صورت استفاده می‌شود. با ترکیب پلاسمای غنی از پلاکت با میکرونیدلینگ، نیازی به اضافه کردن زمان یا انجام مراحل دیگر برای بهبودی نیست.

مزونیدلینگ چیست؟


مزونیدلینگ چیست؟ تفاوت اصلی با این درمان استفاده از مزوسرم‌های فرمول‌بندی شده ویژه است. این سرم‌ها به عنوان جایگزینی برای اسید هیالورونیک استاندارد استفاده می‌شوند و نسبت به درمان استاندارد میکرونیدلینگ مزایای بیشتری را ارائه می‌دهند.

بسته به نیاز پوست خود، می توانید از بین سه سرم مختلف انتخاب کنید: احیا کننده، اسکار یا پیگمانتاسیون. برای ارائه سرم هدفمند، مزونیدلینگ از همان دستگاه سوزن‌زنی پیشرفته استفاده می‌کند که در درمان میکرونیدلینگ استاندارد استفاده می‌شود، با این حال، تکنیک متفاوت است.

این تکنیک به منظور تزریق مزوسرم انتخابی شما بسیار مهم است و به مزوسرم این انکان را می‌دهد تا لایه‌های ضخیم پوست را دور بزند و فورا جذب شود. این درمان‌ها باعث ترمیم سلولی در لایه ترانس درمال می‌شود، کلاژن را القا می‌کند و رنگ چهره شما را درخشان می‌کند!

‌‌ برای چه کسانی مناسب است؟

مزونیدلینگ برای چه کسانی مناسب است؟مزونیدلینگ مدل جدید مزوتراپی سنتی فرانسوی است که از دستگاه سوزن‌زنی مخصوص استفاده می‌کند تا مواد جوان کننده و احیاکننده مانند اسید هیالورونیک، را به صورت سطحی به منظور از بین بردن چین و چروک در کل سطح صورت و گردن تزریق کند و منجر به افزایش گردش سلولی، تغذیه و جوانسازی پوست می‌شود.

  پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر Q-SWITCH

مزونیدلینگ خطوط ریز، چین و چروک و جای جوش را درمان می‌کند، بافت پوست را یکدست می‌کند و پوست شما را جوان می‌کند. اگر می‌خواهید با علائم پیری مقابله کنید، این روش زیبایی جوان کننده عالی است. مزونیدلینگ برای انواع پوست مناسب است.

چند جلسه درمان مزونیدلینگ توصیه می‌شود؟ 

معمولاً برای دستیابی به بهترین نتایج، 2 تا 3 جلسه درمان توصیه می‌شود. درمان‌ها با فاصله 8 هفته انجام می‌شود.

بعد از درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟

قرمزی و شاید تورم خفیف در نواحی پوستی تحت درمان وجود دارد. بسته به شدت درمان ممکن است در عرض 4 تا 7 روز بعد از انجام عمل، پوست کمی پوسته پوسته شود. به طور کلی، پوست شما در عرض 3 تا 5 روز بهبود می‌یابد و می‌توانید فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید.

تفاوت بین مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ هر دو یک مزایای مشابه و شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند، در حالی که هر دو روش درمانی از یک دستگاه سوزن‌زنی استفاده می‌کنند، اما در روش استفاده شده و محصول اعمال شده متفاوت هستند.

هزینه میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ


هزینه دقیق میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ می‌تواند به موارد زیر بستگی داشته باشد:

  • تعداد جلسات درمانی
  • ارائه دهنده
  • محل زندگی
  • نیاز به درمان‌های ترمیمی
  • نیاز به استراحت و از کارافتادگی

به منظور اطلاع از نتیجه مورد نظر و هزینه‌های مربوط، می‌توانید با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

به طور کلی، هزینه میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ بر اساس نوع و سطح نواحی مورد نیاز برای درمان متفاوت است. این امر به ویژه در مورد میکرونیدلینگ که در ترکیب با سرم‌های اضافه شده یا پی آر پی انجام می‌شود صدق می‌کند. سطح بزرگتر به معنای صرف زمان بیشتر برای درمان و محصول بیشتر است. استفاده از محصول بیشتر معمولاً هزینه بالاتری دارد. این درمان معمولاً برای نگرانی‌های پوستی ناشی از از دست دادن کلاژن استفاده می‌شود. این موارد عبارتند از:

  • جای جوش
  • منافذ بزرگ شده
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • ترک‌های پوستی
  • لکه‌های خورشیدی (که لکه‌های پیری نیز نامیده می‌شود)
  • بافت ناهموار
  • اسکارهای صاف
  • بافت پوستی خشن
  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی

فقط به یاد داشته باشید که هر چه محدوده درمان وسیع تر باشد، ممکن است هزینه آن بیشتر باشد.

مقالات مرتبط

فهرست
مشاوره رایگان مشاوره رایگان