تزریق چربی زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

  1. مقالات
  2. /
  3. تزریق چربی زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق چربی به سرعت یکی از پرطرفدارترین روشها بعد از درمانهای غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست صورت و درمان حلقه‌های تیره و گودی زیر چشمها شده است، چربی در بدن بسیار زیاد است انتقال آن بسیار راحت است و چون از بافت بدن خودتان است در مورد این که واکنش آلرژیک یا ورم اضافی داشته باشید نگران نیستید.

علت گودی و تیرگی زیر چشم


استفاده از استراتژی‌های مختلف می‌تواند به کاهش ظاهر کیسه‌های زیر چشم کمک کند. این استراتژی‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

۱. مراقبت از پوست: استفاده از محصولات مرطوب‌کننده و ضدپیری، مانند کرم‌ها و سرم‌های حاوی ویتامین C و رتینول، می‌تواند به بهبود انعطاف پوست و کاهش ظاهر کیسه‌های زیر چشم کمک کند.

۲. استفاده از کرم‌ها و ژل‌های خنک‌کننده: محصولاتی که حاوی مواد مانند کافئین، آلوئه ورا، و عصاره هندوانه هستند، می‌توانند باعث تقویت و روشن‌تر شدن منطقه زیر چشم شوند.

۳. استفاده از پوشش دهنده‌ها: استفاده از کانسیلر یا کرم پوشاننده می‌تواند ظاهر کیسه‌های زیر چشم را مخفی کرده و به صورتی جذاب‌تر به نظر بیایید.

۴. رعایت عوامل سلامتی: خواب کافی، کاهش استرس، مصرف مواد غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می‌توانند به بهبود کلیت چهره و کاهش ظاهر کیسه‌های زیر چشم کمک کنند.

۵. روش‌های پزشکی: در صورتی که کیسه‌های زیر چشم به شدت مزاحمتانه باشند و تأثیر زیادی بر زندگی شخص داشته باشند، روش‌هایی مانند لیزر، پیلینگ شیمیایی یا جراحی میکروسرجری ممکن است به عنوان راه‌حل‌های دوره‌ماندگی مورد استفاده قرار بگیرند.

با این حال، همیشه قبل از انجام هر نوع روش درمانی، مشورت با یک پزشک متخصص پوست و زیبایی توصیه می‌شود.

تزریق چربی چیست؟


در سال‌های اخیر مطالعات نشان داده است که بافت‌های چربی شامل مقدار زیادی سلولهای بنیادی است که می‌تواند به انواع بافتهای بدن تفکیک شود بنابراین چربی را می‌توان به عنوان اساس بازسازی بافتهای بدن در نظر گرفت پس از تزریق چربی انتظار داریم که حجم بافت صورت به صورت دائمی و موضعی بازسازی شود و بعد از گذشت چند ماه بعد از عمل تزریق چربی بهبود بافت پوست، نرمی، رنگ و جای زخم‌ها قابل مشاهده است.

در فرایند پیر شدن اکثر افراد حجم صورت خود را از دست میدهند اطراف چشمها گود می‌افتد شقیقه‌ها، پیشانی، گونه‌ها تحلیل می‌روند و لبها کم حجم میشوند. با لاغر شدن چهره جاذبه آن کاهش می‌یابد و ظاهر افتاده صورت و گردن کاملا نمایان میشود که با تزریق چربی می‌توان آن را درمان کرد از دست دادن حجم در دیگر قسمت‌های بدن مثل سینه‌ها دستها دیگر نقائص شامل بدشکل شدن بدن در اثر عمل جراحی لیپوساکشن را می‌توان با تزریق چربی برطرف کرد. تزریق چربی مهم‌ترین روش برای جوانسازی صورت به وسیله بازسازی حجم صورت است در عمل تزریق چربی بافت تصفیه شده بدن که شامل سلولهای بنیادی و پیام رسان‌های بیولوژیکی (عوامل رشد) است که برای ادامه چرخه زندگی بافت‌ها مورد نیاز است به محل مورد نظر تزریق می‌شود.

  انواع آرتروز : بهترین درمان ساییدگی مفاصل با فیزیوتراپی و دارو

کاندیدای عمل تزریق چربی


 آقایون و خانمها در تمام سنین برای تزریق چربی صورت کاندیدهای عالی هستند اکثر افراد از تزریق چربی برای اصلاح علائم روند بالا رفتن سن مثل از دست دادن حجم صورت مخصوصاً در گونه‌ها محدوده زیر چشم و ابرو و چین‌های بینی و یا خط خنده بهره می‌برند. افرادی که قصد دارند برای مبارزه با آثار پیری تزریق چربی را انجام دهند ممکن است برای گرفتن نتایج عالی و جوانسازی پوست این عمل را با دیگر درمان‌های پوست مثل جراحی پلک، لیفت صورت ترکیب کنند. هر کسی که از تزریق ژل رضایت داشته باشد ممکن است برای نتایج طولانی مدت بخواهد که از تزریق چربی استفاده کند.

تزریق چربی همچنین برای پر کردن زخم‌های عمیق و تقویت فرم صورت استفاده می‌شود کسانی که جای جوش های عمیق دارند می‌توانند از مزایای تزریق چربی مستقیماً روی جای جوش بهره ببرند و پوست صاف‌تری داشته باشند علاوه بر این‌ها مردم دوست دارند که چانه آنها برجسته‌تر باشد و فک آنها اصلاح شود این افراد می‌توانند از طریق تزریق چربی برای نتایج طبیعی‎تر و طولانی مدت بهره ببرند اگر شما می‌خواهید نتایج تزریق برای طولانی مدت روی چهره شما باقی بماند شما کاندید مناسبی برای تزریق چربی هستید تزریق چربی فرم گونه‌ها حجم لبها و گودی زیر چشم را بهبود می‌بخشد.

همچنین بیماران باید چربی زیادی در نواحی شکم، رانها یا پهلوها برای انتقال به دیگر بخش‌های بدن داشته باشند بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند که در برنامه درمانی خود تزریق چربی داشته باشند تا از مزایای نتایج طولانی مدت آن بهره ببرند و نیاز به تزریق مکرر ژل نداشته باشند. اغلب اوقات این روش باعث صرفه جویی در هزینه و زمان میشود چون برای ماندگاری نتایج تزریق ژل نیاز به جلسات مکرر است بهترین راه برای تصمیم در مورد اینکه این روش برای شما مناسب است یا نه مراجعه و مشورت با یک جراح پلاستیک ماهر است.

کاربردهای تزریق چربی زیر چشم


کاربردهای-تزریق-چربی-زیر-چشمتزریق چربی یک راه حل خلاقانه برای درمان تورفتگی پلک است که ممکن است همیشه بوده و یا به دلیل جراحی زیبایی چشم قبلی، بالا رفتن سن، کاهش وزن زیاد رخ داده باشد. گودی زیر چشم یکی از شکایت‌های دائمی افراد است که معمولاً با بالا رفتن سن دیده می‌شود که با از دست دادن چربی اطراف چشم افتادگی گونه ایجاد می‌شود بعضی اوقات این یک ویژگی ارثی است چون در افراد جوان نیز مشاهده می‌شود عمل تزریق چربی با پر کردن گودی زیر چشم در قسمت اشک‌آور (زیر چشم) یک تغییر فوق العاده در جوانسازی ظاهر اطراف چشم ایجاد می‌کند.

تزریق چربی در بالای چشم /زیر ابرو


 از دست دادن حجم بالای چشم به علت بالا رفتن سن باعث می‌شود که بالای چشم حالات تو خالی باشد می‌توان در ناحیه نزدیک کاسه چشم جایی که بافت پوست ضخیم‌تر است تزریق چربی انجام داد. از آنجایی که بالا و پایین پلک نازکترین قسمت پوست قرار دارد پزشکان توصیه نمی‌کنند که در این نواحی تزریق چربی داشته باشید چون در این قسمت‌ها پوست بسیار نازک است.

  ژل لب مدل روسی: مزایا و نحوه تزریق ژل لب با متد روسی

مشاوره با پزشک


 اولین گامی که شما می‌توانید برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت خود انجام دهید این است که با پزشک در مورد تزریق چربی مشورت کنید جراح پلاستیک در زمینه آناتومی چهره متخصص است و یک ارزیابی واقع بینانه در مورد روند پیرشدن شما در اختیارتان قرار می‌دهد شما باید از نظر پزشک برای عمل تزریق چربی کاندیدای مناسبی باشید.

در غیر این صورت نتیجه مطلوبی نخواهید داشت پس از آن پزشک با اطمینان خاطر برنامه جراحی متناسب با نیازهای شخصی شما را طراحی می‌کند.

روند جراحی تزریق چربی


روند-جراحی-تزریق-چربیپزشکان این جراحی را تحت بیهوشی موضعی انجام می‌دهند تزریق چربی سه مرحله دارد:

 برداشتن چربی

 نواحی که قرار است چربی از آنجا برداشته شود نواحی هستند که چربی آنجا در برابر تغییر وزن مقاوم است در زنان معمولاً چربی شکم و رانها در مردان پهلوها (دور کمر) و پایین شکم. چربی به آرامی از طریق یک کانول مخصوص که متصل به سرنگ است برداشته می‌شود بسته‌های ریز چربی (میکرو چربی) استخراج می‌شود.

تصفیه چربی

 بلافاصله چربی با سانتریفیوژ فرآوری می‌شود، روغن و مایع بیهوشی از آن استخراج می‌شود چربی غنی و متراکمی از سلول‌های بنیادی و حاوی عوامل رشد تولید می‌کند.

تزریق چربی

 چربی متراکم با استفاده از یک میکروکانول ظریف به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. رسوبات خالص از بسته‌های ریز چربی در سطوح مختلف به پوست تزریق می‌شود تا حجم مورد نظر ایجاد شود و پوست بهبود پیدا کند در فرایند تزریق چربی بافتهای زنده پزشکان معتقدند برای جلوگیری از زوال بافت‌های چربی خارج از بدن این کار باید هرچه سریعتر انجام شود.

  • سطح بالا حداقل لایه متراکم روغن از سلول‌های چربی تخریب شده
  • سطح متوسط ۳۰ تا ۷۰ درصد بسته های بافتهای چربی که ماندگارتر هستند
  • سطح پایین حداکثر تراکم آب، خون، لیگنوکائین

بهبودی پس از عمل تزریق چربی به صورت چگونه است؟


بهبودی پس از تزریق چربی خیلی سخت نیست اما باید انتظار این را داشته باشید تا حدود یک یا دو هفته کمی پف کردگی و کبودی دارید ممکن است در هفته اول ناراحتی جزئی تجربه کنید اما پزشکان داروهای مناسب برای کاهش درد را تجویز می‌کنند تا درد شما کاهش پیدا کند. بیشترین تورم در طی یک ماه ایجاد می‌شود و کبودی حدود ۱۰ تا ۱۴ روز فروکش خواهد کرد.

تا چه مدت اثر تزریق چربی روی پوست باقی می ماند؟


اثر تزریق چربی روی پوست باقی می ماندسلول‌های چربی که به آن ناحیه تزریق شده‌اند به مدت نامحدود در آنجا می‌مانند چربی در آن ناحیه به صورت طبیعی با بدن شما پیر میشود و مثل دیگر چربی‌های صورت شما خواهد بود این به این معنی است که در طول زمان ممکن است حجم خود را از دست بدهد اما شما می‌توانید انتظار داشته باشید که این نتایج تا مدتها باقی بمانند تغییر وزن زیاد ممکن است روی نتایج شما تاثیر داشته باشد پس بهترین کار این است که وزن خود را ثابت نگه دارید و سبک زندگی سالمی داشته باشید تا نتایج مطلوب‌تری دریافت کنید.

آیا تزریق چربی نیاز به تکرار دارد؟


تقریباً ۵۰ تا ۶۰ درصد سلول‌های چربی پس از انتقال زنده می‌مانند بنابراین کاملاً طبیعی است که برای دست یافتن به حجم ایده‌آل تزریق چربی تکرار شود. البته این بسیار سخت است که بیمار بخواهد تحت درمان دیگری قرار بگیرد به طور کلی بیماران حدود سه تا شش ماه پس از تزریق چربی به  صورت منتظر می‌مانند تا ببینند آیا نیاز هست که درمان مجدد داشته باشند یا نه.

  کاربرد لیزر فرکشنال CO2 در درمان زگیل تناسلی

مشکلات 


مثل هر عمل جراحی دیگری تزریق چربی هم ریسک‌هایی به همراه دارد اگرچه خیلی کم پیش میاید که چنین اتفاقاتی رخ بدهد. اتفاقاتی مثل: عفونت، خونریزی، آسیب دیدن یکی از ساختارهای اصلی نکروز چربی (مرگ یک توده چربی و فرآیند ملتهب شدن آن) گاهی به صورت آبسه نمایان می‌شود. اما هیچ میکروبی در آن نیست. آمبولی چربی و متعاقبا کوری پس از آن گزارش شده است (که اتفاقاً از لحاظ تعداد مشابه مواردی که افراد ژل تزریق کرده‌اند) در صورت استفاده از یک کانول صاف و تمیز مشکلات تقریبا غیر ممکن است. تغییر شکل (تورفتگی جزئی) در محل برداشتن‌ چربی ایجاد میشود.

آیا رشد چربی افزایش پیدا می‌کند؟


چربی تزریق شده چرخه زندگی پویا و طبیعی مثل یک سلول دارد در ابتدا کوچک می‌شود و کاهش حجم میدهد اما پس از آن بافت مجدداً رشد می‌کند تا شش ماه طول می‌کشد تا چربی تزریق شده تثبیت شود در موارد بسیار کمی رشد بیش از حد چربی گزارش شده است. این موارد در بیمارانی ایجاد میشود که اضافه وزن زیادی پیدا کردند. رشد موضعی چربی را می‌توان با لیپوسکوپی یا برداشت مستقیم از بین برد. مهمترین عامل که عمل تزریق چربی را با مشکل مواجه می‌کند سیگار کشیدن است چون این امر در خونرسانی به بافت‌ها مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است باعث از دست رفتن سلولهای چربی شود.

سوالات رایج


آیا تزریق چربی به صورت باعث ایجاد زخم میشود؟

برشهایی که برای برداشتن چربی می‌دهند معمولا بسیار کوچک هستند و در بین چروکهای طبیعی بدن هر کجا که ممکن باشد ایجاد می‌شوند به همین ترتیب برشهایی که برای تزریق چربی داده می‌شوند هم کوچک هستند و به خوبی پنهان می‌شوند بعد از اینکه جای برش‌ها خوب شد هیچ جای زخم قابل مشاهده‌ای دیده نمی‌شود.

 سوالات-رایج-تزریق-چربی-روی-پوستتزریق چربی با تزریق ژل چه تفاوتی دارد؟

چون پزشکان چربی که از بدن خود شما برداشته‌اند را استفاده می‌کنند تزریق چربی برای مدت زمان طولانی‌تری دوام خواهد داشت و نتایج بهتری نسبت به تزریق ژل‌های با مارک‌های ولوم ‚ رستلین برای شما ایجاد می‌کنند به احتمال زیاد بدن شما چربی را  مثل ژلها متابولیزه نمی‌کند علاوه بر این حجم بیشتری از چربی را می‌توان تزریق کرد چون برای هر سرنگ اضافه هزینه اضافی پرداخت نمی‌کنید. جراحان پلاستیک حرفه‌ای در صورتی که مطمئن باشند به نتیجه بادوام و طبیعی دست پیدا می‌کنید این روش را به شما پیشنهاد می‌کنند.

چه موقع میتوانم سرکار برگردم؟

بیماران می‌توانند پس از یک تا دو روز به کار خود بازگردد و البته با توجه به ورم و کبودی ممکن است که زمان بیشتر هم باشد.

آیا پزشکان میتوانند فقط در نواحی انتخاب شده تزریق کنند؟

بله نواحی انتخاب شده میتواند دور چشم‌ها‚ گونه‌ها‚ لبها‚ شقیقه‚ دهان یا حتی خطوط اطراف لب باشد.

آیا عمل تزریق چربی دردناک است؟

پزشکان این عمل را با بی‌حسی موضعی با توجه به نیازهای اختصاصی هر فرد انجام می‌دهند.

مقالات مرتبط

فهرست
مشاوره رایگان مشاوره رایگان