بوتاکس زیر بغل : ماندگاری بوتاکس برای تعریق زیر بغل چقدر است؟

  1. مقالات
  2. /
  3. بوتاکس زیر بغل : ماندگاری بوتاکس برای تعریق زیر بغل چقدر است؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که بدون هیچ گونه دلیل خاصی زیر بغل تان خیس عرق می‌شود؟ عرق کردن در هوای گرم، در فضای شلوغ مترو و هنگام مصاحبه شغلی یا سایر رویدادهای استرس آور کاملاً طبیعی است. با این حال اگر شما در این موقعیت‌ها بیش از حد عرق می‌‌کنید یا آنکه عرق کردن شما دلیل خاصی ندارد دچار اختلالی هستید که ‌هایپرهیدروزیس زیربغل یا تعریق بیش از حد زیر بغل نام دارد. بوتاکس یکی از روش‌هایی است که در عرصه زیبایی برای رفع چروک صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، جالب است بدانید که یک روش کاملا موثر در درمان تعریق بیش از حد محسوب می‌شود. در مواردی که تعریق بیش از حد فقط در یک ناحیه از بدن رخ می‌دهد تزریق بوتاکس نتایج کاملا مطلوبی را به وجود می‌‌آورد. تزریق بوتاکس برای درمان ‌هایپرهیدروزیس باعث افزایش کیفیت زندگی تعداد زیادی از بیماران می‌‌شود. بوتاکس یک روش درمانی موثر است و بیماران از نتیجه ای که به دست می‌آورند رضایت کامل دارند.

 علائم و نشانه‌های‌هایپرهیدروزیس چیست؟


علائم و نشانه‌های‌هایپرهیدروزیس چیست؟

 برخی از علائم و نشانه‌های تعریق بیش از حد به شرح زیر می‌باشد:

  • عرق کردن به صورت مداوم و خیس شدن لباس
  • عرق کردن بدون هیچ گونه دلیل مشخص
  • کنترل نشدن عرق با محصولات ضد تعریق قوی

 علل بروز هایپرهیدروزیس چیست؟


 تعریق بیش از حد می‌تواند علامت یک بیماری خاص یا جز عوارض جانبی برخی داروها باشد. بدون مشورت با پزشک نباید به درمان تعریق بیش از حد پرداخت زیرا پزشک، شما را به لحاظ وجود بیماری‌های زمینه ای ارزیابی می‌‌کند و علل بالقوه‌ هایپرهیدروزیس ثانویه را بررسی می‌کند تا از درمان‌ هایپرهیدروزیس ناشی از یک بیماری و عدم تشخیص علت اصلی آن اجتناب نماید. علت اصلی تعریق بیش از حد مشخص نیست.

 چگونه بوتاکس از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند؟


چگونه بوتاکس از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند

 تعریق بیش از حد به علت بیش فعالی غدد عرق به وجود می‌آید. در واقع مغز از طریق اعصاب به ارسال پیام‌های عصبی به غدد عرق می‌پردازد تا با تولید عرق بیشتر به تنظیم دمای بدن بپردازند. تزریق بوتاکس زیر بغل به طور موقت باعث مسدود شدن این سیگنال‌ها خواهد شد و در نتیجه غدد عرق پیام‌های عصبی برای تولید عرق را دریافت نمی‌‌کنند. پس از تزریق بوتاکس سطح تولید عرق در مقایسه با گذشته نصف می‌شود و برخی از بیماران ادعا می‌کنند که برای اولین بار در طول زندگی شان عرق نکرده ‌اند و زیر بغل آنها خشک مانده است.

  درمان طاسی سر با کاشت موی طبیعی و روشهای تزریق برای تقویت پیاز مو

مزایای بوتاکس زیر بغل


مزایای بوتاکس زیر بغل

 روش‌های غیر جراحی متعددی برای کاهش عرق کردن وجود دارد اما بوتاکس با مزایای خاصی همراه است که باعث شده به یک روش عالی برای کنترل تعریق تبدیل شود. برخی از مزایای آن به شرح زیر می‌باشند برخی از مزایای آن به شرح زیر می‌باشند:

  • تزریق بوتاکس در یک جلسه انجام می‌شود و نتایج بسیار خوبی را به وجود می‌آورد. در ارزیابی‌های بالینی ۸۱ درصد از بیماران ادعا کرده اند که پس از تزریق شاهد کاهش ۵۰ درصدی عرق کردن خود هستند و برخی دیگر می‌‌گویند که به هیچ عنوان دیگر عرق نکرده اند.
  • فرایند تزریق بوتاکس فقط در حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد حال آنکه برای انجام سایر روش‌های درمانی پزشک به چندساعت زمان نیاز دارد. اکثر بیماران پس از تزریق بوتاکس فعالیت‌های روزمره خود را شروع می‌کنند و نیازی به استراحت در منزل نخواهند داشت.
  • اکثر بیماران می‌گویند که تزریق بوتاکس درد ندارد. طی مدت کوتاهی و با استفاده از یک سوزن نازک ۱۰ تا ۱۵ تعریق زیر هر بغل انجام می‌شود. پزشک قبل از شروع تزریق از بی حسی موضعی استفاده می‌کند تا شما دچار هیچ گونه دردی نشوید.
  • به طور متوسط نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود شش ماه باقی می‌ماند و شما به سالی دو بار تزریق بوتاکس نیاز دارید تا از تعریق بیش از حد زیر بغل پیشگیری نمایید.
  • تزریق بوتاکس باعث آسیب ‌دیدگی غدد عرق نمی‌شود. درمان با مایکروویو عملاً غدد عرق را از بین می‌برد و این مسئله اصلا خوشایند نیست حال آنکه که تزریق بوتاکس فقط از ارسال پیام‌های عصبی جلوگیری می‌کند و هیچ گونه آسیبی را به بافت زیر بغل نمی‌رساند.

 پزشک همچنین از بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد کف دست و پا نیز استفاده می‌کنند. به این ترتیب اگر شما قصد دارید برای درمان عرق کردن بیش از حد خود به تزریق بوتاکس بپردازید باید به یک پزشک معتبر مراجعه کنید.

 چه افرادی متقاضی مناسبی برای تزریق بوتاکس هستند؟


 اگر شما به پزشک مراجعه کردید و مشکل شما را هایپرهیدروزیس تشخیص داده است اما هیچ نتیجه مثبتی را از روش‌های درمانی توصیه شده نگرفته ‌اید می‌‌توانید از بوتاکس به عنوان یک روش درمانی موثر و کارآمد استفاده کنید. پزشک به طور کامل سابقه پزشکی شما را بررسی می‌‌کند تا اطمینان حاصل نماید که هیچ گونه محدودیتی برای تزریق بوتاکس در شما وجود ندارد. در صورتی که موارد زیر در شما وجود داشته باشد می‌توانید متقاضی مناسبی برای تزریق بوتاکس باشید:

  • در صورتی که دچار اختلالات انتقال عصبی عضلانی از قبیل میاستنیک لامبرت یا سندروم ایتون لامبرت نباشید.
  • در صورتی که طی سه روز گذشته از داروهای آنتی بیوتیک آمنیولیکوزید استفاده نکرده اید.
  • در صورتی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار ندارید.
  • در صورتی که در محلی که قرار است درمان شود دچار عفونت پوستی نیستید.
  • در صورتی که سابقه حساسیت یا واکنش آلرژیک به سم بوتولینیوم را ندارید.
  لیزر IPL برای رفع موهای زائد، جای جوش و قرمزی پوست

چگونه برای تزریق بوتاکس آماده شویم؟


 نکاتی که باید قبل از تزریق بوتاکس رعایت کنید به شرح زیر می‌باشد:

  • قبل از مراجعه به پزشک زیر بغل خود را شیو کنید و حدود ۲۴ ساعت پیش از تزریق بوتاکس از مصرف محصولات ضد تعریق یا دئودورانت خودداری نمایید.
  • باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از تزریق بوتاکس از مصرف داروهای غیر استروئیدی آسپرین ویتامین ای، جینکو بیلوبا، و گل راعی خودداری نمایید زیرا ریسک بروز کبودی و خونریزی را افزایش می‌دهند.
  • در صورتی که پزشک شما برای اهداف خاصی به تجویز آسپرین پرداخته است نیازی به قطع کردن آن قبل از تزریق بوتاکس نیست. اگر شما دچار اختلالات خونریزی دهنده هستید یا از وارفارین استفاده می‌‌کنید قبل از تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت نمایید.
  • ترجیحاً از یک عدد تاپ تیره و گشاد و کهنه استفاده کنید زیرا ممکن است روی لباس شما لکه لیدوکایین و خون باقی بماند.

تزریق بوتاکس چگونه انجام خواهد شد؟


تزریق بوتاکس چگونه انجام خواهد شد؟

 پزشک ابتدا به شناسایی غدد بیش فعال عرق می‌پردازد، سپس در ناحیه مورد نظر از لیدوکائین استفاده می‌‌کند تا در طول درمان دچار درد نشوید و پس از آن پودر نشاسته را در آن ناحیه استعمال می‌نماید. نقاطی که بیش از حد عرق می‌‌کنند به رنگ آبی یا تیره دیده خواهد شد. پزشک کمک مداد جراحی این نواحی رو مشخص می‌‌کند و قبل از تزریق آنجا را پاک سازی خواهد کرد. باید بین نقاطی که قرار است بوتاکس تزریق شود حدود دو سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. سوزن‌های مورد استفاده کوچک هستند و تزریق به صورت سطحی انجام می‌‌شود اما اکثر بیماران به راحتی می‌توانند فرآیند تزریق را تحمل کنند.

مراقبت بعد از بوتاکس زیر بغل


ممکن است در ۱۲ ساعت اول پس از تزریق بوتاکس به زیر بغل شما، کمی دردناک یا حساسیت احساس کنید. اغلب بیماران از این خستگی و سنگینی در این منطقه خبر می‌دهند، اما این علائم بعد از چند روز بهبود می‌یابند و معمولاً هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود. نتایج درمان با بوتاکس در طی یک هفته ظاهر می‌شوند. بعضی اوقات پزشک ممکن است از شما بخواهد مجدداً به مطب خود مراجعه کنید تا اثربخشی بوتاکس را ارزیابی کند و در صورت لزوم برنامه درمانی را تغییر دهد.

گاهی اوقات برای دستیابی به نتایج مطلوب، لازم است یک جلسه دیگر از تزریق بوتاکس را انجام دهید. همچنین، مراقبت از ناحیه زیر بغل خود را به خوبی انجام دهید. پس از تزریق، می‌توانید در مدت ۴ تا ۱۲ ساعت از محصولات ضد تعریق استفاده کنید تا بهبود موقتی در پوست ایجاد شود.

در طی ۴۸ ساعت پس از تزریق بوتاکس، بهتر است از فعالیت بدنی سنگین یا قرار گرفتن در محیط‌های بسیار گرم خودداری کنید. در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی غیرمعمول و نگران‌کننده یا علائم ناخوشایند، باید به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید تا وضعیت شما مورد ارزیابی قرار گیرد. تزریق بوتاکس به طور کامل از تعریق جلوگیری نمی‌کند، اما می‌تواند میزان آن را کاهش دهد.

  بوتاکس دیسپورت (Dysport) چگونه به کاهش چین و چروک کمک می کند؟

 آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟


 افرادی که تحت درمان با تزریق بوتاکس قرار گرفته اند می‌گویند که فرایند تزریق شبیه فرو رفتن سوزن درون پوست است و در اکثر موارد به خوبی قابل تحمل است.

ماندگاری نتایج


ماندگاری نتایج

 انتظار می‌رود که نتایج حاصل از تزریق بوتاکس حدود ۹ تا ۱۲ ماه باقی بماند اما در برخی از افراد ماندگاری بوتاکس کوتاه ‌تر و در برخی دیگر طولانی تر است. پس از آن که اثر بوتاکس از بین رفت شما مجدداً به شرایط قبل برمی‌گردید زیرا بوتاکس با تاثیرات دائمی در هایپرهیدروزیس همراه نیست و باعث بهتر شدن یا حتی بدتر شدن آن نمی‌شود. در صورتی که هرگونه سوالی برای شما پیش آمده است بهتر است قبل از تزریق، در طول درمان و پس از آن پزشک خود پرسید تا پاسخ مناسبی را پیدا کنید.

 آیا تزریق بوتاکس خطر دارد؟


 بوتاکس پروتئینی است که از یک باکتری تحت عنوان کلاستریدیوم بوتولونیوم و تحت شرایط خاص تهیه می‌شود. به این ترتیب می‌‌توان گفت که بوتاکس یک محصول ارگانیک و کاملا بی خطر است. بیش از ۳۰ سال است که از بوتاکس در عرصه پزشکی استفاده می‌‌شود و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر واکنش آلرژیک جدی، عوارض جانبی دائمی و سایر مشکلات ارائه نشده است. مهمترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که این روش درمانی با نتایج دائمی همراه نیست اما یک روش کاملاً بی خطر است. پس از آن که بوتاکس در محل مورد نظر تزریق شد فرآیند متابولیسم آن آغاز می‌‌شود اما به سایر نقاط بدن انتشار نخواهد یافت.

 تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد چه عوارضی دارد؟


 بوتاکس برای درمان تعریق زیر بغل یک روش بسیار دقیق است که با هیچ گونه عوارض جانبی جدی همراه نیست. حتی کبودی و قرمزی خفیفی که پس از تزریق به وجود می‌آید طی مدت کوتاهی از بین خواهد رفت. تزریق بوتاکس برای تعریق بیش از حد کف دست باعث ضعف خفیف عضله کف دست خواهد شد. در صورتی که تزریق بوتاکس باعث واکنش آلرژیک شدید شود باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

 علائم و نشانه‌های واکنش آلرژیک شدید عبارت است از کوتاهی تنفس، خس خس کردن سینه، سرفه، اختلال بلع، تورم زبان، پلک و لب، خش دار شدن صدا، درد شکم، تهوع یا استفراغ. در صورتی که پس از تزریق بوتاکس دچار هریک از این علایم و نشانه‌ها شدید فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

 هزینه تزریق بوتاکس برای درمان‌ هایپرهیدروزیس چقدر است؟


 هزینه تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد به مقدار بوتاکس مورد نیاز برای کسب نتایج مطلوب بستگی دارد.

مقالات مرتبط

فهرست
مشاوره رایگان مشاوره رایگان